lördag 7 mars 2009

Tom eller trött?

Under några veckors tid har jag pressat och pressats hårt för att storstilat prestera i skrift. Akademiska ord, poetiska ord, mina ord. Det känns som att jag vänts ut och in, jag har kräkts ord och nu finns bara tomhet kvar.

Jag som hela tiden skriker efter den ultimata intellektuella utmaningen, jag som trodde att jag funnit den, men nu... då det är så tomt undrar jag om jag alls funnit den, eller, var den trots allt inte vad jag sökte? Kanske är jag bara trött, men namnet Sliten Kommentar har aldrig känts mer passande.

Dagens låt: "Jag har drömt" med Sofia Karlsson.
Jag drömde inte om det jag ville drömma om, inte alls. Jag fortsätter drömma om det jag inte borde drömma om istället.

Dagens ord: Rasa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett ord på vägen från en kvinna som alltid är undersövd eller överarbetad: Att vara trött är att vara tom. Att vara tom är en del av att vara trött och hade man inte kännt sig tom hade man inte orkat vara trött. Och trött måste man få vara för att gå ner i varv och hämta ny energi. Stäng ögonen och sluta prestera en stund. det brukar hjälpa för mig. Hoppas det samma för dig!

För övrigt så har du prickat ytterligare en favoritlåt. Jag säger det igen, Bra musiksmak! Sov gott

Sliten Kommentar sa...

Jag läste detta i natt då jag borde ha sovit, men var rastlös, krypig i hela kroppen och hade prestationsångest...
Jag gjorde precis som du rådde... lugnande då någon annan uppmanar och det funkade!
Nu efter lite sömn glöder kämparandan!

Tack!