måndag 16 mars 2009

Måndag och kväll

Söndagen brukar vara en perfekt dag för ångest. Det var den även igår och så har även dagen idag varit.
Det finns något visst i en ny veckas tomhet. Ovissheten och den rent symboliska nystarten skaver alltid lite i mig. Vad märkligt egentligen, att jag femtiotvå gånger om året känner mig lite tappad, som att livet självt skaver lite, enkom av den anledningen att dagen är döpt till måndag. Kanske blir det förresten bara fyrtioåtta gånger... På sommaren är jag ju alltid ledig några veckor...

Ja.
Dagen idag är vardagsångest.
Dagen igår färgades av en mer dramatisk ångest.
Imorgon är ångesten borta om jag känner mig själv rätt.
Imorgon är det tisdag och då har jag accepterat att vardagen styr mitt liv. Då flyr vardagsträngdheten min boning för några dagar.

Jag saknar din ryggrop. Om du vore här nu, bredvid mig i sängen skulle jag kyssa den lätt. Det är förunderligt hur en grop i en svank kan vara så ändlöst vacker.

Dagens låt: "Dina händer (Göteborg)" med Sofia Karlsson.

Dagens ord: Morgondagg.

En annan dag ska dagen gry här i mitt hjärta.

Inga kommentarer: