torsdag 5 mars 2009

Om genvägar fanns

I natt vill jag möta henne i drömmen.
Drömmarna jag drömmer om dagarna är vackra och fyllda av liv, men det är endast nattens drömmar som rymmer den totala nakenheten.
Jag vill möta hennes blick, känna hennes lilla hand i min stora och jag vill viska svagt i hennes öra, så svagt att det knappt hörs.
Jag vill lova henne trygghet.
Jag vill visa henne en enklare väg.
Om jag hade mött henne då för tjugo år sedan och berättat för henne att alla andra kan ha fel, hade hon då varit mindre trasig i nuet?
Eller hade hon bara blivit en av alla andra robotar?
Om jag hade sett henne där och litat till hennes känsla, hade hon då litat till sin egen känsla nu?

Gick hon någonsin att rädda?

Dagens ord: Far.

Dagens låt: "En apa som liknar dig" med Olle Ljungström.

Inga kommentarer: