fredag 13 mars 2009

Minnesstörning.. Big time..?

Jag hade tankar om vad detta inlägg skulle komma att handla om, men jag insåg just något skrämmande... Så jag måste skriva ett par rader om det istället.

Jag har totalt glömt bort, alternativt förträngt vad jag gjorde och hur jag mådde under förra våren. Alltså, jag vet vad jag jobbade med och så, men det andra. Känslorna. Vem var jag och med vem var jag henne? Jag förutsätter att det var en tung vår, för avsaknaden av mycket minns jag. Saknaden, längtan och tomheten som skapade ett svårhanterligt tomrum.

Då jag minns tillbaka till "förra" våren, till "förra" sommaren, då är jag i 2007 istället.
Det var det tveklöst mest vackra året jag har upplevt.
Första doppet var i början av maj, isande hett.
Melodifestivalen var skolfröken Marie Lindberg och The Ark.
Vinet var mycket.
Sommaren skapade framtiden jag lever.
Det var det som behövdes för att jag skulle tina.

Men vad kändes under våren efter?
Blankt.
Dagboken från då finnes på annan ort.
Läskigt.

Dagens ord: Älska.

Dagens låt: "Trying to recall" med Marie Lindberg.

Inga kommentarer: