måndag 9 mars 2009

Inte helt klockren i praktiken

Jag tycker att det är så svårt att leva i världen som finns runtom mig. Det är som att den praktiska omvärlden inte lockar mig särskilt mycket alls.

Jag jobbar på att bli mer av en praktiker och jag jobbar också hårt på att uppskatta mer "vardagliga" samtal, att bli bra på att sådär snicksnacka lite även med andra än de som redan känner mig väl. Men. Jag är för bedrövlig på väder-och-vind konversationer. De är ointressanta och de gör mig osäker. Antingen säger jag inte särskilt mycket alls, eller så blir jag ironisk och fylld av sarkasm där i min otrygghet. Hur som helst uppfattas jag ibland som dryg. Bah. Att vara sådär allmänsocial är allt annat än jag.

Jag blev jämförd med att vara som en heliumballong idag. Det tyckte jag var vackert, det är ju så det känns. Högt flygande tankar som jag strider för att slippa begränsa alltför mycket. Ofta strider jag även med mig själv för att kunna hålla ihop dem alls.

Jag är en suverän liten individ, i teorin.
Vad tråkigt då att majoriteten av folket möts i det fysiska.

Dagens låt: "Det bästa vaccinet" med Lisa Ekdahl.
Jag tillägnar låten till en av de få personer jag någonsin känt hat till. Jag vet att han inte läser dessa ord, men för en sekund önskar jag att han gjorde det så att han kunde bli nyfiken och lyssna på den.

Dagens ord: Grå.
Insidan grå, vädret grått. Och jag misstänker att även dina ögon är det.

Om du kära läsare äter bananer som inte är kravmärkta kommer här ett litet tips... För att känna en smak av barndomen (kanske något åldersberoende) smaka en kravbanan. Lika söt och krämig som bananerna från förr.

Inga kommentarer: