söndag 8 mars 2009

Du

Känslomässigt och andligt gick du bredvid och höll mig i handen under dagens demo. Att allt var bara du skar ända in i min innersta kärna och vetskapen om varför du rent fysiskt inte närvarade gjorde mig naket förtvivlad.
Sedan åkte jag hem och grät. Panikartad gråt i duschen, under vattnet som gör att jag kommer ihåg att jag finns rent fysiskt. Du vet sådant om mig. Du älskar mig trots det. Du säger att du älskar mig på grund av sådant.

Jag är slutkörd nu.
Allt är ett eko av tomhet.

En låt för natten: "Att fånga en fjäril" med Lars Winnerbäck. Jag kommer ihåg då det här blev vår låt som om den stunden var igår. Men det var den inte. Du känns inte längre som en flyktig fjäril, du är verklig nu.

Nattens ord för vidare grubblerier: Ovisshet.

"Säg hur aktierna faller, säg hur kursen vänder om, ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärt om, för det är fan inte sånt man tänker på och drömmer om, varenda tår, varenda skratt, varenda dröm ska vi ha fatt, ja allt ska sugas ut ur varje natt".

Inga kommentarer: