onsdag 11 mars 2009

Naken, liten och sedd.

Många tankar har hopats under dagen. Nu känner jag mig helt slutkörd och har av det tappat många av tankarna.

Jag får ibland höra att jag är en svår människa.
Säkert svår att leva med också.
Jag kan lova att jag är krävande. Jag känner starkt.

Jag tror att det jag ställt dig inför är en hemsk utmaning. En fruktansvärd situation.
Att bygga sig sann gör ont.

Stundom blir jag rädd. Kanske önskar du att vi aldrig hade träffats.
Men jag undrar när det hade gått att backa. I vilken stund blev det vi? Jag tror vi båda vet det.
För mig blir det vackert att tänka att livet förändrades för alltid i samma sekund som jag satte mig i bilen den dagen.

Jag ska försöka få dig att känna att det är värt all slit.

Dagens ord: Tillräcklighet.

Dagens låt: "True colours" med Ane Brun.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns alltid en brytpunkt. Efter den är det omöjligt att gå tillbaka. Den stund då man ändrar sin framtidsbild måste man också ändra sitt nu efter det. Att säga var den brytpunkten finns är för det mesta omöjligt i förhand och i nuet. Kan man hitta den i efterhand är man en duktig detektiv!
Att bygga sig sann är en vansinnig och underbar process, som man måste välja själv. Ingen annan ställer en inför att göra det. Att du har kunnat bidra till att någon valt att påbörja den resan bör du ta som en stor komplemang!
Kram

Sliten Kommentar sa...

Du sätter fingret på min poäng och det stärker mig, Tack!
Kram