måndag 23 mars 2009

Glädjen är..?

Före klockan slagit 10.15 idag hade det hänt tre så bra och stora saker i mitt liv att resten av dagen blev lite som en dimma. Nu känner jag mig helt slutkörd, glädjespel tröttar ut mig helt, jag är alltför ovan att hantera dem, men jag skulle gladligen lära mig. Det är en hel del nytt på agendan. Det kanske blir något av mig då jag blir stor trots allt.

Det slår mig nu att jag inte riktigt vet hur jag kan omkoda en glad dag till mitt något mer abstrakta bloggspråk. Kan glädje beskrivas lika abstrakt, lika vackert som sorgen? Jag har verkligen inte ett tillfredsställande ordförråd med glädjens ord. Jag kan helt enkelt inte dess nyanser. Hur ser glädjens skrymslen och vrår ut? Eller är den mer som vida vidder?

Vilken färg har glädjen?

Jag känner ett glitter. Som en discokula innanför bröstbenet. Dansandes. Snurrandes.

Dagens låt: "Du är älskad där du går" med Susanne Alfvengren.

Dagens ord: Smilgrop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men att beskriva glädje som ett glitter och en discokula fungerar alldeles utmärkt enligt mig. Jag ler bara av att läsa det! Underbart och kul med glädje, mer glädje åt folket!

Sliten Kommentar sa...

Vad skönt att ha fått bidra till ett leende :) Då discokulan snurrar där inne hör jag ofta dessutom "you make me feel like dancing" i skallen. Och jag som inte hört låten på flera år säkert...