måndag 2 mars 2009

"Det är nu det händer"

I många av mina senaste konversationer har frasen "det är nu det händer [mitt namn]" använts mot mig. Det är ju spännande i sig att folk och fä i min närhet verkar finna mitt liv här och nu så fantastiskt intressant, personligen har jag ingen aning om vad det är som händer som skulle vara något annat än det jag i nuet lever i. (Observera avsaknaden av jubel i text och ton).

Däremot vet jag att det är nu våren kommer och med den brukar i och för sig livet drastiskt förändras. Kortet här ovan togs i barndomsstaden i helgen, det första vårtecknet förevigat, wohoo!

Jag har ont i mina fingrar efter hårda strängar. Här hemma skapas det oljud på många nivåer just nu. Jag tackar ödmjukast för de ljudisolerade rummen jag fritt får nyttja.

Dagens ord: "Jag drömmer, alltså blir jag".

Dagens låt: "Gått mig i blodet" med Emil Jensen. Vissa tycker att skånska är ett läte, andra att det är ett språkfel, men inte jag inte. Jag tycker att skånska är förföriskt vackert.

Inga kommentarer: