fredag 22 maj 2009

Pussla till något helt. Till något ärligt rakt.

Det är ett vedertaget uttryck, jag hör det ofta, "tänk om jag inte räcker till?"

Ja. Det är ett vedertaget uttryck och även jag använder det ofta. Tänk om jag inte räcker till.

Jag tänkte det idag igen, Trasan är här och speglar min rädsla, hon levererar ömt min trasighet. Jag tror hon vill visa att hon aldrig tänker släppa taget om mig och jag välkomnar henne varmt, hur ont hon än gör. Idag berättar hon historier ur mitt förflutna, vissa hade jag nog förträngt.

Jag påminns om varför det vi kan verbalisera ofta känns som slitna kommentarer, för helt ärligt... finns det någon enda en som vet vad som alls menas med att man skall räcka till? Räcka till vad? Räcka till att göra vad?

Jag tycker det är rätt så fult med massa klipp i bloggen, men dagens låt serveras ändå så. Bara att klicka, lyssna och begrunda.



Och ordet för dagen, ja, varför inte "skärvor".

1 kommentar:

En helt vanlig man sa...

Det går ju att länka till låtarna istället. Det brukar jag göra, eftersom jag också egentligen tycker det är fult med de här youtube-klippen.

Våga testa länkning.