lördag 30 maj 2009

"Mitt pussel blev aldrig klart"

En gång, det var flera år sedan nu, sade någon till mig att jag skulle vara glad över att någon som jag ändå fått uppleva hur det är att ha någon som älskar mig. Vad han inte visste var att jag inte älskade henne tillbaka. Den informationen hade nog inte gjort någon skillnad för honom och hans resonemang, men den vetskapen var viktig för mig. Jag tyckte dessutom att han pratade strunt och jag trodde att jag skakade av mig kommentaren ganska så snabbt.

Jag hade fel. Nu, flera år senare kommer orden som jag sedan dess inte kommit ihåg till mig på nätterna och de hugger. Rätt in i hjärtat hugger gamla ord som sades av en struntpratande gubbe. Hjärthuggen gör det än mer svårt att andas.

Någon som jag
Skall vara glad
Över att få ha upplevt
Kärlek

Natten blir jag buren igenom av Thåström och hans "Karenina".

Inga kommentarer: