måndag 11 maj 2009

Älskad och sedd

Jag har hört det sägas vid flertalet tillfällen, att ärrad hud är starkare än vad huden från början var. Jag har alltid svarat med ett menande leende. Kanske har jag även nickat och sagt något varmt tillbaka.

Ibland undrar jag dock om det verkligen stämmer, eller till vilka nivåer metaforen egentligen tar sig.

Ibland undrar jag om det kniven skar någonsin kan läka alls.

Dagens låt: "Mareld" med Lars Winnerbäck. Favorit i repris kan jag kalla det om jag låter cynismen lysa igenom.

Dagens ord: Akilleshäl.

Jag är en självdestruktiv jävel som försöker sälja in mig så gott jag kan. Eller är det från andra hållet det kommer? Jag är en mjuk och varm liten bit som går till en plats där det finns känslor jag förut kände så fort jag blir litet liten och rädd?

Inga kommentarer: