lördag 16 maj 2009

Polkagriskänslor

Hur kan känslor som torde vara så motstridiga leka i kroppen samtidigt? Hur kan blyghet och trygghet samsas så? De sammanblandas inte till en känsla som blir till något mittemellan, inte alls. Blygheten är ren blyghet och tilliten ren och skär tillit. De lindas samman som färgerna i en polkagris. Jag ser den framför mig, dagens polkagris. I den lindas gult samman med blågrönt, den är vacker och den har en mild, genomborrande smak.

Jag försökte måla den med hjälp av paint, men tålamodet tog slut ganska så snabbt... Jag skall gestalta den med penseln istället, så nu bär jag med mig mitt staffli ner till sjön! Det får bli min dag.

Dagens ord: Blandas.

Dagens låt: Avgörs senare under kvällen då jag tänker titta på ESC i vackra vänners sällskap.

Inga kommentarer: