söndag 22 februari 2009

Implodera mera

Jag tror att det finns två skäl till att "Mia och Klara" sänds just på söndagkvällar.
Ett, för att det ska finnas något att se fram emot även på söndagar. I mitt liv är söndagar en ångestens dag, en vardagsångestens dag. Skäl nummer två tror jag har just med den ångesten att göra. Mycket troligt är att programmet aldrig skulle nå in i mig som det gör om det inte sändes just under söndagsångestens peak. Jag hinner under deras halvtimma med både att skratta tills jag gråter och att gråta tills jag skrattar. Till slut är jag som en känslomässig havregrynsgröt och då programmet är över finns mest bara tomhet kvar. Tomhet att efter lite sömn fylla med ny vecka och nya känslor.

Dagens låt: "Rusningstrafik" med Lars Winnerbäck. Ja, kanske är det nu lite mycket av Lasse, men jag vaknade med låten i huvudet och den sitter där. Enträget minner den om annat.

Dagens ord: Trängtan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känslomässig havregrynsgröt! Underbart! Själv har jag et kognitivt snömos, men det är kanske nästan samma sak, eller?

Sliten Kommentar sa...

Haha! Jag tror att det är nästan detsamma... Fast kan det vara så att havregrynsgrötens känslor är mera klibbiga där det kognitiva snömoset har förmågan att gnistra lite? Eller är det helt enkelt bara grått, kallt och rörigt??