lördag 21 februari 2009

Dyka plant

Jag vill inte tänka och känna idag, ty jag vill inte vara i saknaden. Solen strålar och sjön är makalöst vacker, men idag räcker det inte till. Kanske finns det i mig någon slags tidsgräns som anger hur många dagar i rad jag kan vara utan att problematisera varandet?

Vackra vännen Stabil påminner mig gång på gång om att uppskatta det fina jag har i mitt liv, hon är klok och hon vet, precis som jag hur det är att vara och verka i vemodets land.

Jag bestämmer mig här och nu för att stoppa tankarna om vemod för stunden.
Jag ska ta en dusch och jag ska piffa mig. Sedan blir det melodifestival tillsammans med människor där sinnet rymmer lugn, glädje och sus!

Dagens ord: Särskilja.

Dagens låt: "Aldrig riktigt slut" med Lars Winnerbäck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är allt man behöver lite piff och lite vänner. Lite stillsam samvaro och förmåga att selektera. Jag läser vad du har skrivit och tänker att det är en "fru hjärter dam"-dag men din låt är också bra. Hoppas att din kväll blev bra!

Sliten Kommentar sa...

Tack ja, så sant. Kvällen blev varm och fin.
Du kan din Lasse... Det var ju så tankarna gick, verkligen.