torsdag 12 februari 2009

Allting är

Idag hörde jag för första gången på mycket länge ordet "behjärtansvärt" och mitt hjärta slog som en liten kullerbytta. Det är inte ofta ordet används av någon i min närhet kom jag då på och det tycker jag är träligt. Det är ju ett så vackert och klingande, men ändå ett så mjukt ord.

Jag är kvar lite i känslan att bloggen å ena sidan är något för mig extremt självutlämnande, men å andra sidan kan jag ändå inte riktigt skriva om livet så som det verkligen känns. Jag har svårt att komma på om det handlar om anonymitet eller integritet. Kanske undrar du om det gör någon skillnad... Ja. För mig gör det verkligen det.

Precis som att det är en stört stor skillnad mellan behjärtansvärt och älskvärt. Eller älskvärd. Hon som talade om det behjärtansvärda är älskvärd, älskad och modig.

Allt jag skrivit idag har känts platt, men det är bara en slags motreaktion från insidan. Här inne i min kropp lever det idag, jag har till och med skrattat från hjärtat. Orden mina är alltid platta innan de landat.

Dagens ord: Äkthet.

Dagens låt: Psalm 205 i den svenska psalmboken.

Inga kommentarer: