torsdag 29 januari 2009

Trånga sinnen

Här sitter jag på min kammare med tända ljus och ett glas rött bredvid pappret. Det skulle kunna vara en så perfekt kväll för skrivande. Skrivande utan datorn. Bara papper, blyerts och ord som rinner ur handen min.

Om det bara inte vore för den där obehagliga diskussionen tidigare under dagen, som nu gör att jag sitter fast i tanken. Fast i en mycket ettrig och kliande irritation.

Rynkan mellan ögonen går djup och huvudet bultar av allt tänk. Fundamentalism är skrämmande som fan helt enkelt. Särskilt då den kommer in under skinnet. Den liksom gör att det kryper där under och jag vill riva av mig hela huden för att komma undan den obehagliga känslan.

Blä. Verkligen blä. Och jag vet inte vem jag är mest förbannad och trött på. Den galna fundamentalisten, eller mig själv? Varför låter jag mig nås av någon annans sjuka tankar? Har jag inte nog med mina egna?

Dagens ord: Hjärntvätt.

Dagens låt: "Far har lärt mig" med Laleh.

Antingen är jag skittrött eller så är det en jävla skitdag. Det spelar väl förresten ingen roll... Skit känns det. Jag vill krypa upp i en varm famn nu. Varm famn vars ägare har en lugn röst och trygg blick. Tröst har jag hört att det kallas av dem som är modiga nog att säga att de behöver den.

Inga kommentarer: