tisdag 6 januari 2009

Jag kanske ej sagt "hej" på ett tag?

Kanske bor det just idag en arg liten grådvärg i min mage. Eller så är det en av smurfarna som dansade där med tomtebloss för ett tag sedan som aldrig gick. Kanske har smurfen kvar stumpen efter blosset och pickar mig i magen med den... Någonting eller någon är det hur som helst som idag bor där inne och skapar ängslan. En ängslan som sprider sig till mina händer som blir kalla och till blicken som ömsom stirrar, ömsom flackar.

Kanske är det bara hon från mitt förflutna, hon som var jag då som inte vill bli helt bortglömd. Och jag vet, vet så väl att jag är skyldig henne det. Skyldig mig att aldrig glömma vem som gav mig förmågan att uppskatta, eller att ens se, all den skira skönhet jag omges av.
Henne omfamnar jag i natt.

Dagens låt: "Such a common bird" med Ane Brun och Wendy McNeill.

Dagens ord: Nygammal

Inga kommentarer: