söndag 25 januari 2009

Den Vackra Platsen.

Ikväll ska jag till platsen där andligheten ryms i mitt bröst igen. Jag längtar dit fastän jag idag känner mig lite sliten efter gårdagens fina rödvinskväll.

Längtan dit bygger just nu inte bara på längtan efter att nå andligheten, utan även på en stark nyfikenhet. Jag undrar om det kommer göra så där ont att nå ända in i min mjuka kärna idag. Jag är nyfiken på vilken känsla som kommer att dominera, om det kommer finnas någon dominerande känsla alls. Troligtvis kommer tårarna att rinna även idag, känslorna får så sällan plats där inne i den lilla begränsade insidan, men jag känner mig övertygad om att de kommer smaka annorlunda idag.

Idag vill jag skriva massor, men har inte riktigt klart för mig än vart dagens gräns för självutlämnande går, så jag väntar.

Jag vet däremot att det bubblar i magen och bultar i bröstet. Om idag har en färg så är den mjukt gul. Om jag har en färg idag så är jag vinröd. Glimmande vinröd.

Dagens ord: Nådd.

Dagens låt: "Hon kommer från främmande vidder" med Vackra Lars Winnerbäck. Nu är hans ord välkomna i mitt liv igen.

Inga kommentarer: