onsdag 28 januari 2009

Framföranden.

Hur jag förmedlar mig ser ganska olika ut beroende av situationen. Jag tänker, tror och hoppas att det är så för de allra flesta.

Ett av mina vanligaste sätt att prata är genom tystnad. Tystnaden kan se väldigt olika ut. Ibland pratar kroppen eller blicken. Ofta skriver eller målar jag för att förmedla mig. Det handlar ju som skrivet mycket om situationen. Vill jag framföra något som tänks? Känns? Båda? Gör det ont att behöva klämma fram något, eller är det bekvämt?

Jag skulle vilja ge Bubblan en låt. Skriven och framförd av mig själv. Men... Det finns ett par brister i den briljanta idén. För det första. Jag skriver inte musik. För det andra. Jag kan inte sjunga. För det tredje. Jag hanterar två instrument, mungigan och triangeln. Tänk vilken serenad det skulle bli...

Så klart att jag skulle kunna ge henne en målning med några ord. Men tydligen kan även det kännas som lite tama känsloyttringar.

Livet har sällan mellanlägen. Tystnad eller en hemmasnickrad serenad är alltså dagens alternativ!

Dagens låt: "In her eyes" med Josh Groban.

Dagens ord: Nymf.

Inga kommentarer: