onsdag 14 januari 2009

Att våga är det mest skrämmande jag någonsin gjort.

Idag sade någon till mig att jag är förlåten.
Jag kände ett sylvasst sting av tvivel, rakt in i hjärtat.
Sedan kom tårarna.
Jag var så närvarande i min smärta och i min kropp i just den stunden, så jag kände tårarnas väg ut ur tårkanalen och ända ner till mitt halssmycke där de smetades ut. Snoret hamnade på axeln där jag lade näsan i brist på annan plats. Händerna var upptagna med att hårt krama varandra, nästan som i kramp.
Medans jag drack lite vin och tände ett ljus fortsatte mina tårar att rinna.
I det tillståndet såg jag en okänd människa rakt in i ögonen, någon som med mod såg rakt tillbaka in i mina. Då, precis då, kände jag en magnifik frid. Som att han visste allt och sade att det verkligen kommer att bli bra.

Jag tror. På Dig, på Mig och på Honom.

Dagens låt: "Liten ängel" med Sofia Källgren.

Dagens ord: Gränslöshet.

Inga kommentarer: