lördag 20 december 2008

A substitute for the real deal

Det finns en annan låt som faktiskt beskriver mig bättre än "Mareld". Den beskriver mitt varande mer än mitt tänkande, jag tänker att det finns en stor skillnad mellan dessa två.
Låten är "Främmande fågel" med Lisa Ekdahl.
Jag nämnde den inte i mitt förra inlägg om vilken låt som bäst beskriver mig av en enda anledning... Den får mig att känna mig mycket, mycket naken. Och sårbar.

Kanske kan det ses som märkligt eller pretentiöst att jag hela tiden försöker formulera och konkretisera mitt "jag". Kanske tafflar jag konstant efter det där omöjliga. Men det i sig är en stor del i vad som skänker mig mening. Eller tröst. Jag söker de ständiga utmaningarna och tro mig, den biten lyckas jag alldeles förträffligt med.

Jag skapade ju också den här lilla bloggen för att ha ett privat litet lufthål. För att det skulle finnas åtminstone en plats i det offentliga rummet där Jag får plats. Där utrymmet är byggt runt min form. Där jag slipper känna mig som en rund massa som oavsett vad måste pressas ned i ett fyrkantigt jävla hål. Det har fungerat ganska bra. Jag finner den tillfredsställelse jag sökte i att veta att orden finns här för allmän beskådan.

Dagens låt: "Terrified" med Anna Ternheim

Dagens ord: (är inte ett ord, utan ett namn) Foucault. Läs och begrunda!

Inga kommentarer: