torsdag 11 december 2008

I feberdimman...

... Ligger jag mest med en enda tanketråd i huvudet. Den är skön, ganska bomullig och den tar mig på stora fantasirika äventyr. Jag fantiserar om att någon skulle be mig beskriva mig genom en enda låt. Alltså inte en jag fick skriva själv, utan en befintlig en. Jag har fantiserat mitt liv in i olika låtar hela dagen och tror nu jag kommit fram till svaret. Jag tänkte på den från början, men var inte helt säker... Så om jag någonsin skulle få frågan, så har jag nu svaret...
"Mareld" med Lars Winnerbäck beskriver mig som person på bästa sätt. Texten och melodin ihop gör ett fantastiskt jobb! Jag skulle kunna beskriva varför i en halv evighet, men jag är för matt för det.

Om någon inom de närmsta veckorna nu faktiskt skulle ställa frågan jag väntat på i flera år skulle jag nu ljuga. Jag skulle ju genast tro att den personen läst bloggen och nu ska testa om det är jag som står bakom den eller ej...

Med detta som bakgrund...

Dagens låt: (otippat) "Mareld" med Lars Winnerbäck

Dagens ord: Paranoid

Inga kommentarer: