fredag 19 december 2008

"Jag vill ha din ryggrad här"

Jag är en väldigt dålig bloggare just nu, men det har sina skäl. Det ska tydligen bli jul i mitt liv med och jag känner mig lite överrumplad. Jag är inte förberedd. Jag har inte tid! Jag önskar att jag hade modet att vägra julen, men det har jag inte.

Jag vill dra på mig mina graningestövlar och ge mig ut i skogen. Promenera bort staden och stressen. Få vara där jag vill vara i min sinnevärld. Det doftar höst ute och det knarrar inte under mina fötter när jag går. Istället skrapar gruset den våta asfalten på min promenad i stadens julpanik, som jag motvilligt deltar i. Det är ett sunkigt substitut.

Jag vill fylla lungorna med krispig luft som doftar av snö, så där så det skär inuti. Skär av skönhet.

Dagens låt: "Colombus" med Kent.

Dagens ord: Längtan.

Om hon fanns här nu skulle jag smeka henne ömt över pannan och genom håret, för att sedan trycka upp henne mot väggen med all min kraft. Så där så att det skär inuti. Skär av kärlek.

Inga kommentarer: