måndag 22 december 2008

Här är där Du är

Värmen jag känner i min annars så frusna kropp är svårbeskriven. Den gör att det är svårt att vara i kroppen också... Varje förnimmelse, varje andetag och rörelse ger mig känslan av att kroppen med största sannolikhet kommer att explodera.

Känslan i min annars så mörka boning är sprakande, skimrande, ljus och samtidigt fylld av vackra färger. Kanske har jag dansande smurfar i magen och bröstet. Dansande smurfar med tomtebloss i händerna.

Tankarna i min annars så snåriga och trötta hjärna är lyckliga. Lyckliga och fulla av tilltro och mod.

Jag vägrar problematisera det här.
Så här har det inte känts förut och nu tänker jag tro.

Dagens låt: "The happy sinner" med Miss Li

Dagens ord: Rodnar

Det går bara att knasdansa till låten och hur jag än gör så börjar jag skratta. Idag är jag med andra ord någon som till synes ensam dansar knasigt, skrattar och rodnar. Rodnaden kommer till viss del av dansen, men till största del från tankarna som min bubblande kropp föder.

Inga kommentarer: