lördag 27 december 2008

Not OK!!

Nej.
Det är inte ett dugg okej att göra en plågsamt dramatisk och precis lika vacker kärleksfilm på två timmar där den ena partnern dör i slutet, precis då de efter en väldig massa svårigheter fått varandra. Det känns som att filmen lämnade ett hål i mitt hjärta!

Jag har nu i ett par dagar kollat på film.
Filmerna har haft namn som "stolthet och fördom", "förnuft och känsla" o.s.v. Jag drömmer mig som vanligt bort. Just nu är jag i 1800- talets England. Jag är rik och vacker och jag rider i ett galet tempo för att hämta hem min käresta. För att visa henne att vi nu minsann är förlovade tar jag en lock från hennes hår och lägger den i min halsberlock. Med mig har jag en likadan berlock som jag hänger runt hennes hals. Det är tydligen inte svårare än så.
Man kan nog kalla det för en flykt. En flykt ifrån saknad. Ifrån tiden.

Jag känner mig i mycket lycklig i skrivande stund, men tiden vill jag bort från. Rädslan med kanske. Jag vaknar till ibland från min sköna fantasivärld och undrar hur en gör i 2000- talets Sverige?

Dagens låt: "So damn beautiful" - Poloroid

Dagens ord: Betagen

Jag börjar förstå mina vänner nu, var smeknamn som "Ufot", "Seriefiguren" och "Bubblan" kommer ifrån. Kanske är jag lite flummigare än genomsnittet. Lite mer i dagdrömmarna än i den fysiska omgivningen. Men jag skulle aldrig vilja byta. Dagar som idag älskar jag min luddiga hjärna.

Inga kommentarer: