måndag 29 december 2008

Balans är inte min melodi?

Jag insåg av mina senaste blogginlägg att jag tydligen har alldeles för mycket fritid, d.v.s. egen tänkartid så här under jullovet. Så för att uppväga det hela har jag nu tokpluggat under några timmar och vips... Helt plötsligt känner jag mig sådär lite lagom mörk och plågad igen. Och nyttig, vilket en inte kan säga att jag har varit alls den senaste veckan.

För att jag ska känna mig nyttig behöver jag alltså intellektuell stimulans som i sin tur leder mig raka vägen till svårmodet. Det var sannerligen en spännande insikt.

För att fira min nya insikt ska jag nu inte göra något mer av intellektuellt värde under resten av mitt lov, utan istället fortsätta med att dagdrömma bort min tid. För att snabbt komma in i min luddhjärna igen spelar jag "Thought balloon" med Freezepop, det kan inte misslyckas tänker jag.

Inga kommentarer: