söndag 26 april 2009

Ögonblick

Jag älskar zebror.

Få varelser är så vackra att beskåda. Svart löper runt vitt, som i en slingrande dans. En slingrande dans utan gråzoner.

Zebror är receptiva individer med god intuitiv förmåga. De är självständiga flockvarelser som omöjligt kan gömma sig i sin närmiljö då de med sina ränder sticker ut för mycket, men de känner faror som hotar på håll och de flyr.

En zebras blick är mörk, mycket mörk, men samtidigt glittrande och bottenlös.

Jag hävdar att "vatten" och "zebra" är känslor. Jag vill kunna svara att jag mår vatten, eller att jag mår zebra då någon undrar hur jag har det, det skulle beskriva mig på riktigt. Att må "bra", eller "okej" känns verkligen ganska så slätstruket och intetsägande och ganska så litet jag.

Dagens ord: Magi.

Dagens låt: "In your room" med Depeche Mode.

Inga kommentarer: