torsdag 9 april 2009

Jag kan flyga, jag är inte rädd

Jag måste hitta något mantra som skall påminna mig om, lära mig att uppskatta det fina jag har. Fina vänner, fina relationer, fin arbetssituation och mycket mer än så. Jag är så trött på att leva i det jag inte har, i tomhet.

Men det sitter så långt inne för mig... Jag är inte äppelkäck liksom.
Jag känner mig lika bekväm som Stig Helmer då han skall övervinna sin flygrädsla. Usch. Just nu vet jag inte ens om jag behöver lära mig att flyga eller att landa mjukt.

Kanske kan jag inte bli mindre miserabel än såhär innan saknaden och längtan slutar gnaga hål i mitt inre.
Kanske vågar jag inte bli mindre miserabel för att jag inte vet vem jag skulle vara då.

Jag och Stig H, like two peas in a pod.

Dagens ord: Fan.

Dagens låt: "Fan Fan Fan" med Thåström.

Inga kommentarer: