måndag 27 april 2009

Älskade vår

Jag är allergisk som tusan. Så allergisk att jag knappt kan tänka alls faktiskt, för i mitt huvud bor det mest bara bomull och värk. Dagens måsten har gjorts halvdant och under tiden som fanns kvar så sov jag. Komaliknande sömn från vilken jag inte hört telefonen eller andra lockrop från omvärlden.

Jag älskar våren mer än vad jag älskar mycket annat trots detta, ty det är nu all kraft kommer tillbaka. Kraft till att tro, hoppas och kämpa för allt det där jag så enträget vill ha och enträget vill göra. Det är nu, under våren som jag kommer ihåg varför jag lever, vad jag håller på med. Allt tankevridande om "Meningen" går lättare, frågorna utan svar behandlas nu med en större ömsinthet från min sida. Tid att leva, tid att älska. Tid att dela med mig av min energi och av min vilja.

Älskade vår, fortsätt gärna att trolla med mitt sinne, men bli klar med all pollenspridning riktigt snart... OK?

Dagens ord: Tussilago.

Dagens musikstycke: "Våren" ur Vivaldis "Fyra Årstider".

Inga kommentarer: