tisdag 21 april 2009

Dags för en promenad

Min hjärna har tagit semester.

Det är inte alls särskilt bra, med tanke på att det är x antal veckor kvar tills jag får mig någon form av ledighet och vila alls.

Jag kallas titt som tätt för "flummig". Jag gillar ordet väldans mycket och även de gånger som kommentaren inte är menad som en komplimang, så brukar jag innerst inne mysa lite. Just idag får jag dock en liten förståelse för vad de menar med orden "du kanske kan konkretisera..."

Jag får inget grepp. Greppet om tanken behövs. Skapandet mitt brukar förvisso uppstå ur röra, men tankarna flyger iväg, långt ur räckhåll.

Grundkänslan är ändå lugn. Lugn och varm.
Kanske rör den insikten till det för mig ännu mer, på flera nivåer.

Jag tar mig en promenad. Under promenaden skall jag bekanta mig med två ord, struktur och stringens.

Och medan orden bearbetas tänker jag lyssna på "M79" med Wampire Weekend.

Inga kommentarer: