lördag 22 november 2008

När jag såg dig

Mitt hem, min trygghet är snart ett minne blott. De trygga golven jag gått på i flera år ska snart tillhöra någon annan. Jag får gå i cirklar på en helt ny plats.
Undrar om jag kommer bli mörkrädd igen?
Mitt liv ligger nerpackat i kartonger, det känns sorgligt på ett inte så tungt sätt. Det jag brukar beskriva som sorgsamt känns mer än så här. Kanske det jag känner nu beskrivs bättre som... vardagsvemod. Eller... Jag vet inte riktigt, jag har som vanligt inte varit riktigt närvarande här i det fysiska.

Jag har istället varit i varma tankar om snö.
Jag älskar vatten i alla dess former, så även snö. Jag ser den som alldeles enastående vacker och så fort snön yr fantiserar jag om frihet. Yr frihet som leker i bröstet, som föder drömmar.

Låten som kanske bäst symboliserar dagens tankar och som även spelats flest gånger idag : "Snö" med Laleh.

Dagens ord: Tro.

Dagens trassligaste tanke startade Eva Dahlgren: "Mot kött och blod, vem väljer ord?"

Inga kommentarer: