tisdag 11 november 2008

Muntergöken Jag

Igår fick jag lite... kryp i kroppen då jag läste igenom några av mina blogginlägg. Jag kände mig otroligt mörk, faktiskt mer mörk än jag sammanlagt är. Jag började klura lite på om jag kanske skulle visa mina lite ljusare, roligare och flummigare sidor även här, jag har ju faktiskt sådana med. Men sedan tänkte jag om. Jag skulle ju skriva om livet, ärligt.
Den här sidan av mig är ju den som inte får rum, inte får något utlopp då jag umgås med mina vänner, i den där så kallade "vardagen". Den här sidan är alldeles för naken, skör och privat.
Dessutom finns det andra bloggare som sköter det där med humorn jäkligt mycket bättre än vad jag någonsin skulle förmå. Åtminstone jag skrattar högt varje dag åt andras dråpligheter, bl.a. åt "Vardagsanalys". Ett lästips för den som tröttnar på mitt mörker, eller åtminstone vill ha lite balans i sitt bloggläsande.

Dagens låttips: "Flickan och kråkan" med Sofia Karlsson.
Dagens ord: Fenomenologi

För det är sådant jag pysslar med... Lyssnar på musik och analyserar sönder texterna. Eller filosoferar mig bort, timvis över ord. Och sedan behöver jag måla för att få ur mig alla känslor, eller skriva för att få ur mig alla tankar.
Allt detta medans jag egentligen borde plugga. Eller jobba. Men jag hinner ju aldrig jobba. För jag sitter ju här just för att... plugga.

2 kommentarer:

Vardagsanalys sa...

Jag känner mig smickrad och ärad, tack!

Jag har också tänkt på det där för min egen del, fast tvärtom.. Tänk om alla tror att jag är rolig, garvar och svär precis hela tiden och inte har något "djup" alls.. När det i verkligeheten är så att jag bara väljer att inte blogga på det "djupare" planet..

Om du förstår vad jag menar :)

Sliten Kommentar sa...

Jag förstår verkligen vad du menar :)
Jag tänker att det är ganska knasiga tankar, alla har vi ju så många olika sidor och plan, det torde väl alla förstå... Men jag tänker snabbt om igen då jag kommer på att människor där ute i det "verkliga" livet ofta verkar tro att det de ser är allt som är och det utöver det är ett överraskande plus eller minus...
Om du nu förstod hur jag menar :)