onsdag 23 september 2009

Jag säger ja

Jag tänker att det är nu det händer, det är nu jag ser valen jag inte sett på så länge. Vissa val känns alldeles främmande nya. Fina. Rena.

Jag har varit min egen i flera dagar nu. Majestätiska känsla. Jag väljer att bejaka och jag vågar. Än faller jag helt fritt, men jag räds ej längre marken, jag tjusas av magkittlet.

Blicken min möter nu andras och det ger mig mersmak. Jag blir nyfiken på människan igen och människan ger, bara jag tillåter mig att ta av henne.

Om jag orkade skulle jag ringa ett samtal för att slippa ett skav, men jag låter bli. Det förflutna får vara förflutet. Jag hade bara önskat att något hade skötts snyggare, med en rak kommunikation, med ärlighet. Men gjort är gjort och vem är jag att döma dig? Som att min hand alltid varit ren, men en sak har jag lärt mig och det är vad jag vill och inte vill. Innan visste jag faktiskt mest vad jag inte ville.

En lär så länge en lever. Underbara tanke!

Dagens ord: Lockelse.

Dagens låt: "Järnvägsspår" med Lars Winnerbäck. Jag nördar och snöar in, but I´m damn proud of it.

2 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Fan vad bra du bloggar!

http://www.youtube.com/watch?v=3Cvc1KrHsd8&feature=related

Sliten Kommentar sa...

:)
Nu blev jag ju nästan generad. Mkt glad över dagens present, tack! Det är ju lite så jag tänker.