onsdag 10 juni 2009

Början till en serenad.

Idag har jag inombordsmyst för jag har lyckats att i mitt inre skapa något väldigt fint. Jag har sett och känt människor jag på olika vis älskar för mitt inre, samlat på deras blickar, leenden och fina saker de sagt till mig. Mitt inre samlande har gjort mig varm och jag har känt mig älskad.

Någon i min närhet sade en mycket vacker mening härom dagen. Hon sade att "Du har ju inte pressat mig till något. Du har ju funnits där och tagit emot mig då jag kommit till dig och sörjt mig då jag inte kommit". Jag tycker att det var ett fantastiskt sätt att formulera det hela på och det är en av de saker som jag älskar henne för.

Någon annan som finns mig nära berättar ofta att hon är stolt över mig. Det finns ett enormt mod i den meningen, det blottar själen att säga till någon vad man tycker är bra med just den personen. Att hon berättar saker för mig är en av de saker som jag älskar henne för.

Jag uppmanar er som läser här till att samla på värme, den värme som finns att samla på. Jag vet att jag är en lyckosam jävel, för jag är älskad och det är inte och har aldrig varit en självklarhet.

Vilken magnifik känsla.

Dagens ord: Överväldigad.

Dagens låt: "Power Trip Ballad" med Maria Mena.

Ni är några stycken och ni är så stora. Och starka. Ni räddar mitt liv varje dag, men det vet ni inte om.

Jag älskar er med.

Inga kommentarer: