söndag 23 augusti 2009

Vinster

Jag tycker att en firar sina vinster alldeles för dåligt. Ett nytt jobb, en nyvunnen vän, eller vad en än skaffat sig gläds en åt, men inte mer. Åtminstone inte jag.

Idag vill jag ge mig själv ett förstapris, jag ser mig ståendes på prispallen med glädjetårar i ögonen, hyllad av massan.

Första pris i impulskontroll går idag till mig. Det är svårt att ens uppskatta hur många gånger jag under de senaste dagarna velat använda telefonen till att göra något riktigt korkat, göra något jag bittert skulle få ångra. Göra någon illa.

Kanske blir jag inte hyllad av massan, men det är ju heller ingen annan som vet hur tankarna vandrat. Jag hyllar för fleras räkning!

Dagens ord: Tyngd.

Dagens låt: "Jag får liksom ingen ordning" med Lars Winnerbäck. Poppigt värre, vad hände? Fantastiska ord.

Inga kommentarer: