måndag 31 augusti 2009

Inte utan mitt förstånd.

Idag tappade jag humöret inför någon som inte känner mig. Det svartnade för ögonen och hon fick sig en ramsa om vad hon enligt mig borde göra åt att hon är korkad. Det var inte bra. Inte alls faktiskt. Främst känns det som att jag tappade försvaret och blottade något som verkligen inte var för de som närvarade vid spektaklet att se in i.

Men jag vaknar nästan varje natt av att jag inte kan andas, av samma mardröm som dröms så så verkligt.

Jag står nedanför en kulle och helt plötsligt kommer huvud efter huvud rullandes. Jag vänder blicken uppåt och ser en giljotin där människor halshuggs på löpande band. Drömmen är så detaljerad att jag kommer ihåg hur de olika människornas ögonfransar ser ut.

Det gör mig trött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där,
det känns som att mina kommentarer aldrig kommer fram, jag skriver, men de poppar aldrig upp. Är det du som inte godkänner eller jag som är dålig på att klicka rätt?

Hur som helst... Jag har haft många perioder med mardrömmar. Ofta tror jag att det hänger ihop med att jag har en störd dygnsrytm och aldrig får en tillfredställande djupsömn under de perioderna. Det blir en ond cirkel av onda drömmar och dålig sömn. Till det en ovilja att sova eftersom man har så mycket otäcka drömmar. För mig brukar det vända när jag har varit vaken tillräckligt länge för att vara supertrött och helst lite berusad. Då orkar inte min hjärna mer och jag bara sover. Men det är lättare sagt än gjort att komma dit.

Hoppas att det går åt rätt håll för dig och att du får god öl till kvällen!
Kram

Sliten Kommentar sa...

Åh, inte skulle jag strunta i att publicera kommentarer, de har inte kommit fram.

Vad fint med sömntips... och precis så blev det efter ölen igår. Jag sov o sov alldeles drömlöst.

Tack o kram!