fredag 14 augusti 2009

Antirus

Hur gör en med tiden?

Jag har med åren lärt mig hur omöjlig den är att förstå. Jag har med viss frustration accepterat att det inte är för mig att minnas vilken dag eller vecka det är. En timme känns som en dag, en timme känns som en minut. Livet är omöjligt att hinna med. Livet med all sin tid kväver mig, tränger mig. Jag försöker acceptera det. Men det som tränger mig nu, det som får mig att vilja fly, vilja bort är just tiden. Dagarna flyter ihop till en sörja av saker som måste göras och saker som gjorts och inom mig kryper pissmyror på mina nervtrådar.

Mina ben vill inte vara stilla. Min blick är jagad. Allt jobb som skall göras görs med bravur och jag ler svalt. Kanske att jag ser igenom allt men ändå missar poängen. Det känns så.

Snälla, få tiden att gå. Få tiden att räcka till.

Det är så det känns.

Dagens låt: "En timme en minut" med Kent.

Dagens ord: Stelna.

Inga kommentarer: