tisdag 21 juli 2009

Bränt barn skyr elden

Det kan räcka med ett ord eller med en fin handling, en blick eller en gest. Vägen till leendet kan vara så väldigt kort ibland. Vissa dagar ler jag spontant mest hela tiden, men under dagar som den igår kan jag undra om jag någonsin mer kommer förmå att känna mig spontanglad. Och så kommer en dag som idag. Fina ord via mess får mig att känna mig som en heliumballong, fina vänner får mig att skratta fritt ur hjärtat.

"Att bli älskad är stort, bara att älska är större". Jag tänker att då det hela flyter ut och skapar en gränslös känslopöl, lika lätthanterlig som kvicksilver, då är det som störst.

Jag har lätt för att glömma bort att jag är älskad. Återigen är jag tacksam för de som finns här vid min sida, de är kraftfulla och med en vilja till att påminna mig då det behövs.

Dagens ord: Ömtålig.



En behöver försöka leva medans en har ett liv. (Men satan att det låter lättare än vad det vissa dagar är).

1 kommentar:

vildkanin sa...

Du är en källa även du.